Cechy kurierów 1

Zawód kuriera pozornie nie wydaje się skomplikowany. Osoba zatrudniona w jednej z firm kurierskich zajmuje się dostarczaniem paczek pod wskazane adresy i to właściwie cała filozofia. Trudność nie tkwi jednak w tym, co trzeba robić, by być kurierem, ale jak to robić. Ważna jest umiejętność nawiązania właściwego kontaktu z klientem, ponieważ istnieje konieczność rozmowy z nim – czy to przez telefon, czy na żywo. Kurier podczas tych rozmów musi wykazać się uprzejmością i komunikatywnością. Musi przekazać wszystkie potrzebne informacje w zwięzłej i przystępnej formie, a jednocześnie nie sprawiać wrażenia osoby mało rozmownej, zamkniętej w sobie. Tak jak i w przypadku wielu różnych zawodów, kurierami zostają najczęściej ludzie przebojowi, którzy nie boją się wyzwań i otwartości w kontaktach z innymi. Dla klienta kontakt z kurierem nie może być stresujący, dlatego niewskazane jest, by w zawodzie tym pracowały osoby nerwowe, cholerycy, ludzie, którzy mają problemy z opanowaniem własnych nerwów. Czasami bowiem doręczenie przesyłki trzeba wielokrotnie przekładać, trzeba dostosować się do potrzeb klienta albo tłumaczyć mu pewną ilość razy szczegóły dotyczące przesyłki, spotkania itd. Ważną cechą jest więc cierpliwość oraz poczucie humoru – w przypadku zdenerwowania odrobiną humoru można rozładować nawet najbardziej napiętą atmosferę. Nie znaczy to, że kurier powinien ciągle dowcipkować. Istotna jest także rzeczowość, czyli w pierwszej kolejności przekazujemy informacje, dbając o jasny i szczegółowy przekaz. 

Leave a Reply

Search
Archives